Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przeniesienie swojej działalności do sieci, zamawiając wykonanie sklepów internetowych. Czy i dlaczego warto zintegrować tego rodzaju biznes z systemem ERP? Przeczytaj o tym w naszym artykule blogowym.
Pogoń za trendem
Pandemia przyspieszyła światowy trend przenoszenia handlu, usług i nie tylko do Internetu. Jeśli ktoś nie korzystał z udogodnień, jakie niesie to rozwiązanie, zarówno dla Klienta, jak i przedsiębiorcy, teraz prawdopodobnie już ma to za sobą. Ponieważ najbardziej rozwinięte firmy, jak i te, które szybko do tego rozwoju dążą, posiadają lub zamierzają posiadać system ERP, dużą popularnością cieszy się ich integracja z biznesem online. Jakie korzyści niesie to rozwiązanie i jak to wygląda? Warto się tego dowiedzieć.
Powrót do zwykłego funkcjonowania po zniesieniu pandemicznych obostrzeń nie zmienił przyzwyczajeń konsumentów. Zmienił się jedynie sposób ich realizacji. Badania rynku przeprowadzone przez PwC, tylko to potwierdzają. Pojawiła się w nich następująca konkluzja: Ponad 74% Polaków po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10% zamierza je nawet zwiększyć. Te firmy i instytucje, które podczas pandemii postawiły na modernizację procesów sprzedażowych, mogły odnotować bardzo dobre wyniki w trudnych okolicznościach. Co na tym zaważyło?
Integracja sklepu internetowego z systemem ERP
Konieczność przejścia na sprzedaż online dla wielu przedsiębiorstw oznaczała sporo nowych wyzwań. Inwestycja w platformę e-commerce jest tylko jednym z nich. By móc kompleksowo skorzystać z zalet tego rozwiązania, niezbędna jest jego integracja z posiadanym już systemem klasy ERP. System ten stanowi metodę efektywnego planowania i zarządzania zasobami przedsiębiorstwa. Jednym z kluczowych elementów każdego dobrego systemu ERP jest aktualizowany na bieżąco moduł finansowo-księgowy. Pozwala on na całkowitą automatyzację czynności wchodzących w skład tego obszaru zadań.
Na co zwrócić uwagę podczas integracji e-sklepu z ERP?
Możliwości integracji systemu ERP z e-sklepem są ogromne. Pozwalają m.in. na obsługę zamówień ze sklepu bezpośrednio w systemie ERP. Przedsiębiorcy wśród licznych zalet posiadania systemu ERP wymieniają szeroki zakres funkcjonalności. Wbrew pozorom procesy obsługi transakcji e-commerce nie są takie proste. Drugim istotnym kryterium oceny tego rozwiązania przez Klientów jest kompleksowa obsługa przesyłek. Dla docelowego odbiorcy towaru, kupionego przez platformę e-commerce, krótki czas oczekiwania na dostawę oraz sprawna komunikacja są podstawowymi wyznacznikami determinującymi pozytywne doświadczenie związane z zakupem. Szybki czas realizacji zamówienia ma ogromny wpływ na lojalność klienta i zachęca do polecania firmy wśród rodziny i znajomych. By pozytywnie się do tego odnieść, integracja systemu ERP z e-sklepem nie wystarczy. Trzecią funkcją, na którą zwracają uwagę odbiorcy, korzystający z integracji jest automatyczna synchronizacja danych.
Sprawdź ofertę DIGIT-AL.
Integrując system ERP z e-sklepem w DIGIT-AL zyskujesz nasz pełen profesjonalizm i doświadczenie, które jest zawarte w cenie. Jeśli uważasz, że możemy Ci pomóc, skontaktuj się z nami już dziś.