KSeF coraz bliżej- przygotuj swoją firmę na nadchodzące zmiany

Każdy etap wdrożenia KSeF wymaga starannego zaplanowania, aby zapewnić firmie bezproblemowe przejście na e-fakturowanie. W…

Krajowy System e-Faktur czyli KSeF, to nowoczesna platforma umożliwiająca  wysyłanie, odbiór i archiwizowanie faktur w formie elektronicznej –  w ujednoliconym formacie XML. Każda faktura ustrukturyzowana będzie przesyłana do KSeF, gdzie otrzyma unikany nr identyfikacyjny.

Od 2026 roku korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkiem dla wszystkich przedsiębiorców w Polsce.  Oznacza to koniec wystawiania faktur w tradycyjny sposób.

  • Od 1 lutego 2026 obowiązek wystawiania faktur w KSeF maja firmy, których sprzedaż w 2024 roku przekroczyła 200 mln zł,
  • Od 1 kwietnia 2026 obwiązek wystawiania faktur zostanie rozszerzony  dla wszystkich pozostałych przedsiębiorców
  • Od 1 stycznia 2027 r. KSeF stanie się obowiązkowy również dla tzw. przedsiębiorców „wykluczonych cyfrowo”, których transakcje nie przekraczają 10 tys. zł miesięcznie.

Aby poznać dobrze funkcjonowanie platformy, warto znać podstawowe pojęcia KSeF.

Faktura ustrukturyzowana: to dokument wystawiony zgodnie ze wzorem Ministerstwa Finansów w formacie XML.

Autoryzacja w KSeF: to nadanie uprawnień do wykonywania operacji w KSeF.

Pierwsze uprawnienia nadawane jest dla spółki na podstawie wniosku ZAF-FA

Data/NR KSeF: to unikalny numer, który system nadaje fakturze w momencie jej przetworzenia przez KSeF.

Tryb offline24: to mechanizm awaryjny, umożliwiający wystawianie faktur gdy występują problemy techniczne lub gdy nie ma dostępu do  internetu.

Wdrożenie KSeF to nie tylko obowiązek, niesie ono ze sobą także liczne korzyści biznesowe:

  • Automatyzacja procesów
  • Zmniejszenie ryzyka błędów księgowych
  • Oszczędność czasu
  • Zgodność z przepisami

Rozwiązanie oferuje m.in.:

  • wysyłanie, odbieranie i archiwizację dokumentów,
  • weryfikację statusu faktury,
  • dodawanie załączników,
  • zbiorczy eksport i import faktur w formacie XML,
  • podpisywanie dokumentów elektronicznych (profil zaufany, podpis kwalifikowany),
  • możliwość oznaczania faktur tagami, np. „dział sprzedaży” czy „koszt operacyjny”.

Zobacz także

+6 500 Wdrożeń Oprogramowania

Poznaj nasze możliwości

Zarezerwuj bezpłatną prezentację i sprawdź, jak nasze oprogramowanie może usprawnić Twój biznes.